Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, October 20, 2010

Y 349 : Lekat-Lekat



Main lekat-lekat di blog sendiri, sebelum ini suka conteng-conteng di 'muka-buku' kakak ipar, abang dan sepupu, juga sahabat-sahabat.

Main lekat-lekat biar ingat sampai bila-bila, hingga ke tua. Dah tua, buka blog, "Alahai apa kerjaku waktu muda ni.." Main lekat-lekat.

Main lekat-lekat bukan sebarangan lekat, lekat penuh dengan makna tersirat, juga tersurat. Hanya mata yang dapat melihat dapat fikirkan apa yang terkandung dalam aksi lekat-lekat yang padat.

Main lekat-lekat, buat diri tersenyum sendiri :) Gelagat diri yang suka ambil gambar sesuka hati. Kata sahabat, "Mula la Amal tu..." apabila lihatku membuka kamera pada telefon bimbitku. Semua tutup muka, tidak kurang juga yang mula beraksi. Nantikan gambar kalian kena lekat-lekat dalam blog yang biasa-biasa ini.

Main lekat-lekat, selamat melihat walaupun rasanya tiada siapa yang sudi melawat :)



Awan Sibu sentiasa dalam kenangan :)




Awan Terengganu terlekat-lekat di ingatan :)




Sentiasa dekat di hati :) Aksi raya 2010

Berhenti dahulu lekat-lekat, nanti InsyaAllah ada sambungannya. Lihatlah ciptaan Allah nan indah, ada lagikah alasan untuk kita tidak bersyukur atas segala kurniaNya?

Nikmat kekeluargaan, nikmat alam yang indah. SubhanAllah indah. Tempatnya di dunia, pinjaman Allah buat hamba-hambaNya. Rindu padaNya bertambah-tambah bila lihat semua ini, tetapi masih juga terkadang leka dan alpa.

Berfikir sejenak, bumi terbentang luas, ciptaanNya di sana-sini. Tetapi adakah yang masih melihat apa yang terjadi? Ya, kita sibuk memikirkan kepentingan diri sehingga lupa kewajipan amanah Ilahi. Kita mudah lupa.

Maka, beringatlah selalu.

Dan Aku (yakni Allah) tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdikan diri kepada-Ku. [Surah Ad-Zaariyat:56]
Waallahua'lam.

20/10/2010 Ku bahagia lihat orang lain bahagia. Moga bahagia di dunia dan akhirat, InsyaAllah :) Aku tak mahu jadi hamba yang lupa.

Original photo, no editing has been done. Just arrangement take placed :) Captured by Fikraa, not others except 2.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates