Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, November 4, 2009

Hari ini berlalu pergi..


Ustaz Saiful Azhar (Kursus Toharoh dan Penyucian)

Kursus Toharoh dan Penyucian oleh Ustaz Saiful Azhar. Info yang disampaikan amat berguna untuk dipraktikkan. ISLAM itu mudah dan tidak membebankan hambaNya kerana itu ISLAM itu indah dan selamanya akan begitu.

Hari itu telah berlalu pergi. InsyaALLAH ilmu yang diperolehi akan dipraktikkan, disampaikan kepada orang lain. Kursus ini berjalan selama sehari. Ilmu yang disampaikan amat banyak, jika hendak disampaikan disini secara keseluruhannya agak sukar. InsyaALLAH akan diusahakan.

Alangkah indahnya hidup ini dengan ilmu. Tingginya darjat mereka yang berilmu, tetapi ilmu tersebut perlulah disampaikan kepada teman-teman yang lain. Semoga memperoleh redhaNya walaupun tidak dilihatkan di dunia, biarlah disaksikan di akhirat kelak, insyaALLAH.

Hidup biar berilmu,
Isi hidup agar tidak jemu,
Bukanlah berhibur sahaja tidak kira waktu,
Sedarlah, masa akan berlalu,
Nasib kita di sana belum tentu,
Kelak di hadapanNya kita malu.

Waallahu'alam.

Hari ini meneruskan tugasan penyelidikan elektif. Daging..daging. Tajuk elective research kami : Histological Difference between Local Fresh Meat and Imported Frozen Meat :) Diharapkan penyelidikan ini dapat diselesaikan sebelum tahun baru untuk persediaan Profesional Exam tahun hadapan. Semoga dipermudahkan. Amin :)

Semoga hari ini lebih baik daripada semalam dan esok semestinya lebih baik daripada hari ini. InsyaALLAH. Andai esok tiada lagi, hari inilah masa untuk kita bekerja keras bagi kejayaan dunia dan akhirat. Andai hari ini berlalu pergi, semoga esok akan muncul lagi untuk langkah penuh azam memartabatkan Islam di atas muka bumi.

4/11/2009 Tidak kira apa, aku milikNya. Siapa yang mencintaiNya, juga seperti aku..semoga kita bersahabat baik! :) Usah risaukan apa yang bakal terjadi, tetapi bersedialah untuk menghadapi apa yang berada dihadapan kita. Kerana jika kita gagal berhadapan dengan cabaran dihadapan, sudah tentu cabaran seterusnya kita rebah, tidak berdaya lagi.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates