Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday, November 2, 2009

Andai Esok Tiada Lagi

Assalamualaikum,

Andai esok tiada lagi,

Maka dengan itu lenyaplah segala warna-warni dunia yang selama ini mempersonakan penghuninya. Bunyi kicauan burung di pagi hari tidak lagi kedengaran, pelangi yang indah selepas hujan tidak lagi kelihatan kerana esok tiada lagi.

Andai esok tiada lagi,

Maka terputus segala hubungan kecuali bekalan anak yang soleh serta doa orang beriman. Mulut yang selama ini banyak berbicara hal dunia kini bisu tidak terkata apa-apa kerana tugasmu sudah berakhir. Kaki dan tangan yang selama ini mampu melakukan tugas dan amanah kini kaku tiada kudrat lagi. Adakah terlaksana sudah amanah yang dipertanggungjawabkan ke atasmu?

Andai esok tiada lagi,

Ibu ayah kehilangan anak. Guru-guru kehilangan anak didiknya. Sahabat-sahabat mula merindui sahabat yang tidak akan kembali lagi selamanya. Hilang permata harapan, yang selama ini penuh impian.

Andai esok tiada lagi,

Tangisilah hari ini muhasabah diri dengan apa yang telah dilakukan agar tidak menyesal di kemudian hari. Tangisilah hari ini akan debuan dosa yang selama ini menutup hati yang pada asalnya suci. Tangisilah di kala ini kerana belum pasti apa yang menanti di sana nanti.

Andai esok tiada lagi,

Maka istirehat selamanya berjaya dimiliki. Kelak mizan bersedia untuk menimbangi amalan. Maka hargai hari ini, syukur pada Ilahi kerana bisa alhamdulillah itu diungkapkan kerana esok tiada lagi. Hargailah hari ini, usah menanti sehingga esok.

Andai esok tiada lagi,

Dia telah mengotakan janji. Di mana ada pertemuan, perpisahan pada akhirnya tetap akan terjadi. Tetapi..Mahabbatullah belum dimiliki. Peluang berakhir sudah, tiba masa bertemu Pencipta yang juga merindui hambaNya..Innalillahi wa inna ilaihi rajiuun.

Andai esok tiada lagi...
Masih belum terlambat kerana hari ini belum berakhir lagi...
Moga ISLAM pilihan dihati...
Moga syurga tertinggi menanti...

Waallhu'alam.



2/11/2009 Andai esok tiada lagi bagiku, teruskan hidup kerana perjalanan hidup ini masih jauh..Walaupun berliku, kau mampu merentasinya. Yakin dan pasti..tiada yang mustahil.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates