Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, June 23, 2010

Y 307 : Belajar

Assalamualaikum,

Alhamdulillah belajar lagi, sebenarnya banyak sekali ingin dikongsi bersama tetapi kekangan masa selalu merencatkan akal untuk menulis di laman ini. [Ayat apakah ini..]

Alhamdulillah hari ini hari pertama bagi tahun 3 ke Hospital Umum Sarawak, sebelum ini ada beberapa kali menziarahi tempat itu dan subhanallah banyak dapat dipelajari. InsyaAllah lepas ini akan kongsikan banyak lagi perkara. Cari masa kerana masa itu sentiasa ada, cuma kadangkala kita tidak pandai menghargai kesempatan yang ada.

Subhanallah, ditemukan dengan satu kes yang simptomnya sama seperti yang dihidapi oleh ayah seorang sahabatku. Diharapkan kesihatan ayah sahabatku itu baik-baik belaka, InsyaAllah.

Ingatlah bahawa kita tidak selamanya sihat,
Ingatlah juga bahawa kita tidak akan selamanya hidup.

Dalam setiap perkara, sedarlah bahawa hidup kita berTuhan. InsyaAllah segalanya akan dipermudahkanNya walaupun kadangkala kita rasakan ianya terlalu berat buat kita.

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya." [Al-Baqarah : 286]
Waallahu'alam.

23/6/2010 Hidup tanpa Tuhan ibarat hidup ditengah-tengah padang pasir yang kering kontang, tiada makanan rohani dan jasmani malah perjalanannya juga hanya meletihkan.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates