Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, June 25, 2008

MPPB PDT 2008 [KMM214~in da memory]

Assalamualaikum~

Entry ini khas buat mengimbas sekali kenangan semasa MPPB pelajar PDT (Program 2 Tahun) di Kolej Matrikulasi Perak pada 16-20 Jun 2008. Alhamdulillah 13 Jun 2008 jam 1.00pm jejaklah kaki ini semula ke KMPk. Datang awal supaya dapat mmbuat persiapan yang sepatutnya.

Tugas semasa Hari Pendaftaran - JK Cenderamata
Tugas selepas Hari Pendaftaran - JK Dokumentasi dan Fasilitator Kump Mentor Mentee(KMM)


Dua tugasan dalam satu masa mmg agak mencabar. Tapi syukur alhamdulillah, ada kebaikan juga adanya 2 facy dalam satu KMM. Seorang lagi, Khairol Nur Adli (juga mendapat tawaran universiti- upu yang sama : UNIMAS)


Gelagat adik-adik semasa aktiviti hari terakhir bersama =)
"Ada seekor monyet2x..goyang2.."

KMM214. KMM yang bertuah sebab dapat facy yang best..hehe. Betul tak, dik? Best sangat la tuh..At first, mmg adik2 pasif lagi. Maybe sebab baru lagi dan baru nak menyesuaikan diri dengan kehidupan disini. Asyik kena marah tegur je dengan Abg Iqbal. Salah siapa? huhu, siapa makan cili..ehem2 =D

Pada awalnya, kami banyak berteka-teki. Kelakar la adik2 ni. Teka-teki mantap! Huhu..Lain kali jangan lupa bagi teka-teki lagi tau. Akak cuba jawab =) Nak senaraikan teka-teki dekat sini mmg banyak.

Lelaki (dari kiri) : Wajdi, Naem, Akmal(K), Faiz, Akram dan Hanif
Perempuan (dari kiri) : Ain, Syue, Hani, Hajar, Yasmin

Setelah beberapa hari, baru nampak mereka mula berani tapi masih ada sikit2 yang x ngam lagi. Perlu lebih masa, mungkin..Gambar2 ni diambil pada hari terakhir bersama. Mesra kan? Teman tapi mesra. Akhirnya, boleh dianggap berjaya menyatukan mereka. Adik2 mmg best! Belajar rajin2, buang sikap humble tu. PST dan PDT tiada bezanya, cuma huruf 'S' dan 'D' sahaja kan..Adik2 sama dengan mereka. Boleh pergi jauh jika istiqamah dalam berusaha. InsyaALLAH akak akan sentiasa doakan adik2 akak ni. Al-maklumlah, akak takde adik.


Semoga berjaya menggapai impian yang masih lagi khayalan. YAKIN BOLEH!

Senyum sokmo =D

Pada hari terakhir bersama, mcm2 permainan mmg telah kami aturkan buat adik. Majoriti adik2 ini berasal daripada kelantan dan perak. Boleh la belajar loghat bahasa kelantan & perak. bertuah adik2 =)

Gambar dibawah ini, gambar adik2 bersama facy =D Sayang sangat nk tinggalkan adik2, tapi apakan daya. Dimana ada pertemuan, akan ada perpisahan. Jaga diri, jaga iman dan ingat selalu pesanan mak ayah. InsyaALLAH kita akan bertemu lagi MPPB PST 2009. Semoga dapat melepasi tahap yang pertama untuk melangkah ke tahun kedua. SELAMAT MENGHARUNGI LIKU2 HIDUP DI MATRIKULASI~

SEMOGA BERJAYA. MA'AT TAUFIQ WAN NAJJAH BUAT ADIK2 KMM214!

Wahai manusia! Sesungguhnya Engkau berpenat-lelah (menjalankan keadaan hidupmu) Dengan sedaya upayamu hinggalah kembali kepada Tuhanmu, kemudian Engkau tetap menemui balasan apa Yang Engkau telah usahakan itu (tercatit semuanya).
(Surah Al-Insyiqaaq : 6)

3 Buah fikiran:

akram said...

haha..memeng best la minngu orientasi nih!!Rase sedih pun ade sbb tpakse brpisah dgn facy...especially kak amal!!U are the best!!:)

By the way congratulation sebab dapat banyak offer...hope u can make a wise decision..:)

last but not least,tolong la doakan kejayaan kami semua and hope we can meet again next year...AKRAM!

Kak Amal @ Admin said...

=) insyaALLAH jumpa lg tahun dpan..lpskan first year ni k..result biar mantap tau!

Akram 'Bapa Dugong yang best'..hehe, belajar rajin2~

InsyaALLAH akk doakan adik2 semua..doakan akk juga..gudluck!

KNA said...

salam amal!!!!!!!!!!!!!
Thanks for post MPPB PDT tu....
sronok kan????
rindu la kat adik2 tu, tp x contact pon diorg!!!!!!!
sik ada no diorg la.....
rajin amal update blog???

From: Adli Azam

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates