Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Friday, January 8, 2010

Sedar Diri



Aku Sedar,
Hidup ini tidak lama,
Aku menanti saat itu,
Entahkan bila akan tiba..
Saat bertemu Pencipta,

Aku rindu,
Dia yang ku rindu,
Yang menghubungkanku..
Dengan manusia yang ku sayangi,
Amat ku sayangi,
Dia cintaku,
Hanya SATU..

Leka, alpa, lupa. Itu sifat manusia yang melihat dunia daripada cermin kebendaan, kemewahan, kecantikan. Rindu manusia selalu dituju pada manusia. Di mana akhirnya nanti? Biarkan aku dengan cintaku. Muhasabahlah diri kita kerana hanya SATU cinta, cinta Yang SATU!


Puisi hiasan. Ya! Allah Maha Mengetahui yang terbaik buat hamba-Nya.

Lagu ini amat memberi kesan dalam diri walaupun pertama kali mendengarnya. Bukan suara atau alunan rentak irama yang menjadikannya sedap didengar tetapi lirik yang mendekatkan diri pada-Nya menjadi taruhan buat hamba-Nya yang berfikir dan betul-betul menghayati dengan penilaian iman. Wallahu'alam.
Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran. [2:186]
8/1/2010 Puisi buatan manusia tiada indahnya, tidak tertanding kalamullah yang utama. Profesional exam. Semoga kejayaan bersama kita! :) Insya-Allah.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates