Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Thursday, January 28, 2010

Bukan Sekadar Itu



Assalamualaikum,
Semoga gambar ini memberi ketenangan pada aku.

Tidak! Hanya pada ALLAH terletaknya segala ketenangan itu.

Aku manusia biasa, hanya HAMBA.
Ya! Aku silap, tidak berfikiran rasional.
"Tidak sangka aku begitu?"

Terimalah seadanya..

Tahu tetapi masih perbuat?
Tepuk dada, tanya iman! [dia mengajar aku menjadi lebih tegas, Jazakallah]
Ya! Hidup ini bukan sekadar tahu.

28/1/2010 Interpretasi manusia itu berbeza. Sedihnya apabila interpretasi yang negatif itu lebih mendominasi pemikiran manusia. [biar menjadi pengajaran buat diriku yang serba kekurangan..SILENT MODE]

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates