Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Friday, May 29, 2009

Sireh Pulang lagi (",)

Assalamualaikum

Sireh Pulang ke Gagang kali ke-5 akan diadakan pada 19 hingga 21 jun 2009 bertempat di tidak lain dan tidak bukan, di matrikulasi kesayangan kita, Kolej Matrikulasi Perak. Bukan senang dapat berkumpul beramai-ramai, al-maklumlah masing-masing sibuk dengan urusan menuntut ilmu dan bekerja. Apa kata kali ini luangkan masa anda untuk datang beramai-ramai memeriahkan majlis itu nanti. Dikhabarkan macam-macam ada.
Untuk maklumat lanjut boleh layari blog ini, www.nassz.blogspot.com, ini adalah blog pengarah program ini, saudara MD NAZRUL BIN MAT SAMAN. Kediaman semua disediakan, jangan risau-risau..kedatangan anda dialu-alukan tanpa paksaan.

**tetapi :(

Alangkah ruginya, waktu tu amal ada di sarawak sebab dah memulakan sesi pembelajaran yang baru. Apa boleh buat.."Kata rindu dan sayang pada KMPk tapi...." ayat pedas ini dalam blog nassz tu. Apa boleh buat, sayang memang sayang..kenangan memang banyak tapi waktu yang menghalang. Mungkin tahun hadapan, tapi buat bulan hujung jun macam takkan boleh datang je..uwaaa, sebab sesi pembelajaran bermula selalunya pada pertengahan jun. Apa boleh buat, tiada rezeki nampaknya hendak bertemu rakan-rakan semua.

**tetapi :)

InsyaALLAH, khamis dan jumaat depan akan berangkat ke matrikulasi yang disayangi. Walaupun tak dapat datang program alumni tapi insyaALLAH tetap akan ke sana, berjumpa adik-adik dan pensyarah-pensyarah yang banyak berjasa. Adik-adik KMM214(2008/2009) yang menantikan kedatangan akak tu, sabar-sabar ye..InsyaALLAH khamis depan akak akan sampai ke sana.

**tetapi :]

Selasa hingga Jumaat nanti, di SMK Sungai Pusu ada perkampungan SPM. Cikgu minta bantuan bekas-bekas pelajar, insyaALLAH akan kami bantu sedaya kami walaupun tak banyak. Mungkin Khamis dan Jumaat minta excuse sebab hendak ke Matrikulasi Perak. Tak sabar nak jumpa adik-adik di SMKSP dan Matrikulasi Perak! Usah tapi-tapi lagi, teruskan perjalanan hidup seharian dengan udara kurniaanNya.
Banyak lagi hendak ditaip tapi rasanya cukup dahulu. Alhamdulillah tadi selamat menziarah haliza dan majidah di Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS), pemandangannya sangat indah. Subhanallah, Maha Suci ALLAH, mencipta segala yang ada diantara langit dan bumi yang terbentang luas ini. InsyaALLAH untuk ziarah ini, akan ditulias dalam satu entry khas.

InsyaALLAH Sabtu hingga Isnin ini, hendak pergi jalan-jalan makan angin (makan angin je...) cuti-cuti Malaysia di Kelantan. Jalan-jalan tenangkan fikiran, luaskan pemandangan. Semoga selamat pergi dan pulang, insyaALLAH. Waallahu'alam.

29 Mei 2009 (Jam 2326)

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates