Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Thursday, May 28, 2009

Buku Motivasi Terbaik! -Promosi Hebat-

Assalamualaikum

Adik-adik, kakak-kakak, abang-abang..TAWARAN HEBAT! Buku motivasi terbaik dunia, dijual di semua negara. Tidak kira kecil besar tua muda, semua boleh mendapatkannya.

Harga boleh dirunding, ada murah ada mahal. Tetapi harga bukan cagarannnya, kandungannya mantap! Semua ada..Macam-macam ada. Rugi tak beli, tapi jangan beli je..kena baca dan hayati. Tak hayati pun tak dapat manfaat maksimanya.

Adik-adik nak apa? Nasihat, kisah-kisah tauladan, hukum-hukum, kisah alam ghaib? Semua ada..Perundangan? Tidak perlu dipertikaikan. Perubatan? Tiada tandingan! Dan banyak lagi.

Apa tunggu lagi, jangan tunggu sampai ke tua. Kejarlah lima perkara sebelum lima perkara itu tiba. Menangis air mata darah sekali pun tidak berguna (ayat...) Mandi air bunga pun tiada kesannya (metafora...)

Antara kandungannya:
Nasihat - "Bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir (yang memerlukan pertolongan) dan orang-orang yang meminta-minta; dan (memerdekakan) hamba sahaya, mendirikan solat, dan menunaikan zakat; dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar (imannya); dan mereka itulah orang-orang yang bertakwa." (2:177)

Tazkirah - "Sesungguhnya Allah Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya." (40:44)

Amaran - "Allah telah mengunci-mati hati dan pendengaran mereka, dan penglihatan mereka ditutup. Dan bagi mereka seksa yang amat berat." (2:7)

Kisah Tauladan - "Hingga apabila mereka sampai di lembah semut berkatalah seekor semut: Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya, sedangkan mereka tidak menyedarinya" (27:18)

"maka dia tersenyum dengan tertawa kerana (mendengar) perkataan semut itu. Dan dia berdoa: "Ya Tuhanku berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat Mu yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua orang ibu bapaku dan untuk mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai; dan masukkanlah aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang soleh." (27:19)

Alam Ghaib - "(Apakah) perumpamaan (penghuni) jannah yang dijanjikan kepada orang-orang yang bertakwa yang di dalamnya ada sungai-sungai dari air yang tiada berubah rasa dan baunya, sungai-sungai dari air susu yang tidak berubah rasanya, sungai-sungai dari khamar yang lazat rasanya bagi peminumnya dan sungai-sungai dari madu yang disaring; dan mereka memperoleh di dalamnya segala macam buah-buahan dan ampunan dari Rabb mereka, sama dengan orang yang kekal dalam jahannam dan diberi minuman dengan air yang mendidih sehingga memotong ususnya?" (47:15)

Perubatan - "kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). Dari perut lebah itu ke luar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan."(16:69)
Subhanallah, Maha Suci ALLAH. Satu-satunya mukjizat yang kekal hingga hari ini buat umat manusia. Panduan hidup, teman sepanjang hayat. Pasti semua sudah tahu apa BUKU MOTIVASI TERHEBAT di dunia ini.

AL-QURANUL KARIM, panduan sepanjang zaman. Motivasi lain yang terdapat didalamnya adalah seperti, hikmah ujian dan kesabaran, hikmah berusaha, redha dan tawakkal kepadanya. Boleh dikiranya, LENGKAP infiniti% =)


Semoga bermafaat buat semua. Berpeganglah selama-lamanya dengan al-Quran dan as-Sunnah, nescaya kalian tidak akan sesat buat selama-lamanya. InsyaALLAH, amin~

p/s: ada bakat tak amal jadi marketing manager or promoter..pasti laris!

28 Mei 2009 (Jam 2350)

1 Buah fikiran:

SF said...

^-^

tawaran yg menarik !!!~

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates