Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday, November 18, 2012

Mana kita?

Ya ALLAH...
Sebak membaca berita saudara kita di sana.
Adakah cukup sekadar SEBAK?
Cukupkah hanya sekadar mengalirkan air mata.
Itulah LEMAH nya kita.
Tidak mampu berbuat apa-apa.

Walaupun dalam situasi cemas itu,
Mereka DI SANA tidak pernah melupakan ALLAH?
KITA?
Dimana kita letak ALLAH sebagai Penguasa langit dan bumi?
DIMANA?

Mungkin kita tidak dapat berada di sana bersama mereka.
TETAPI mereka saudara kita, kirimkanlah doa buat mereka.
DOA kita PENGUAT buat mereka.
DOA itu tanda kasih dan sayang kita kepada mereka.

Yang PASTI,
ALLAH sekali-kali tdak akan meninggalkan mereka.
ALLAH sentiasa bersama-sama mereka.
In shaa ALLAH.
Kita tidak akan pernah kalah.

NAMUN ramai kita sudah kalah sejak awal lagi. Kalah tanpa perlu berperang, kalah tanpa perlu mengerah tenaga untuk mempertahankan agama. Kita KALAH dengan tipu daya dunia. KALAH dengan hiburan yang melalaikan, KALAH dengan agenda materialistik.

Itu LEMAH nya kita.

Ubahlah mana yang mampu, bukan untuk kebaikan orang lain. TETAPI untuk diri kita sendiri, juga terutama buat ISLAM. In shaa ALLAH. Bina kekuatan ke arah itu dan carilah jalan itu. Jangan pernah berhenti. In shaa ALLAH.


Sekadar perkongsian kata-kata semangat, ketuk diri supaya sentiasa berada dalam keadaan sedar. In shaa ALLAH. Basahkan pipi itu, basahkan hati supaya ia tidak dibiarkan kering kontang. In shaa ALLAH.

"Musuh-musuh ISLAM berusaha untuk mengurangi jumlah umat Islam, akan tetapi alam malah berbalik, justeru jumlah umat Islam setiap hari bertambah. Israel ingin menghinakan umat Islam dengan segala macam cara dan berbagai senjata, akan tetapi tidak mungkin umat ini akan jatuh selamanya, iaitu umat Muhammad yang siap berperang di jalan Allah." ungkap Syeikh Yusuf Al-Qardhawi.

"Bangsa Israel yang terkutuk melakukan kedzaliman kepada saudara-saudara kita di Gaza. Wahai bangsa Israel, sesungguhnya di depanmu ada umat yang besar sebagai umat yang satu, satu barisan, yang disatukan oleh Islam, dan disatukan oleh Muhammad SAW."

 "Kita melihat ketika ibadah haji seluruh warna dan jenis berkumpul, dan diantara tanda-tanda kebesaran Allah adalah penciptaan langit dan bumi, tidak akan jatuh umat ini di hadapan kesombongan Israel, dialah umat Al-Qur’an dan umat Islam, dan ini adalah panggilan besar untuk umat islam iaitu dakwah yang tidak ada keraguan di dalamnya, maka kami mengajak seluruh dunia bebaskanlah diri kalian dari menyembah hawa nafsu, dan dari menyembah selain Allah swt, dan menyembah manusia satu sama lain, wahai ahli kitab mari kita bersatu!"

"Ini adalah dakwah untuk umat manusia seluruhnya, untuk saudara kita di Mesir, dan seluruh dunia, karana kita menganggap seluruh dunia ini adalah saudara bagi yang lain kecuali yang membusungkan dada dan mengikuti kemahuan syaitan." demikian seruan Syeikh Yusuf Al-Qardhawi.

Bangunlah daripada lena.
Bangunlah dengan rasa tanggungjawab.

In shaa ALLAH.

JOM kuatkan DOA kita kepada mereka.
In shaa ALLAH.

>

Waallahu'alam.

18/11/2012 Jom gerak! Gerakkan hati sebelum ia mati. 1234, moga ini lebih mematangkan. Kita punya tanggungjawab yang amat besar. In shaa Allah kita usahakan amanah ini sebaiknya.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates