Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday, December 12, 2010

Y 362 : Tunang & Tua



Alhamdulillah, selesai juga majlis pertunangan semalam. Nampak berjalan lancar :) Semoga segala urusan selepas ini dipermudahkanNya.

Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
Alhamdulillah..

Selepas ini, mesti sibuk dengan persiapan nikah dan walimahnya. Hati mesti berdebar-debar menanti hari itu. Moga hati tenang sentiasa dengan zikir padaNya. InsyaAllah, jodoh kita dalam pengetahuanNya.



Atiqah, kamu jangan nakal-nakal ya. Pasti banyak persiapan bagi bergelar isteri kelak. Ini sahabat, teman sekolah rendahku dahulu, lama kami tidak bersua. Allah temukan kami dalam facebook. Kecilnya dunia, banyak kenangan kami bersama.

"Bukan Amal yang bertunang ya, sahabat Amal yang bertunang."

SELAMAT BERTUNANG, mabruk'alaik.
Moga-moga semua urusan dalam redha dan rahmatNya.
InsyaAllah.

Persiapan untuk bergelar isteri. Aku sendiri tidak tahu dari mana hendak mula buat persiapan, al-maklumlah belum bertunang lagi. Oleh yang demikian, tidak fikir sangat tentang itu. Adakah patut? Seperti tidak patut :)

Sekarang tengah buat persiapan untuk kembali kepadaNya, yang kita sendiri tidak tahu akan waktunya. Yang penting, perlu bersedia setiap masa. InsyaAllah, jika kita membuat persiapan untuk itu, persiapan yang lain akan turut serta.

Umur semakin meningkat, tahun hadapan, sudah ada 2 no sama duduk dekat-dekat -- 22 tahun. Sikap, perangai tidak ubah seperti kanak-kanak pun ada. Berubah jadi dewasa!

:)
Tersenyum sendiri.
Ya, Allah permudahkan urusan kami.

Dan satu lagi, hari ini 12/12/2010 seorang sahabatku sudah jejak umur sebaya denganku -- 21 tahun. Sama-sama tua :) Semoga Allah berkati setiap langkah kita dalam perjuangan ini.

[Walaupun dia tak baca blog ni, nak lekat juga gambar dia]



Hari tu ada tanya dia, "Apa azam, matlamat tahun baru ni?"

Tahu apa dia jawab? :) Rahsia, cukuplah kawan-kawan sudah buli dia hari ini. Cari jangan tak cari ya paien. Cari sampai dapat, didoakan selalu.

Dalam perjuangan, pasti ada dugaan,
Walau lelah dalam langkahan,
Teruskan perjuangan!

InsyaAllah, sama-sama kita jadi doktor muslimah yang berguna untuk agama ya.

Semarakkan semangat BADAR dalam perjuangan :)
Al-maklumlah sekarang tengah semangat baca buku perang. Nak kumpul strategi.

Waallahua'lam.

12/12/2010 Sin Chan, kakak rindu kamu :) Jangan nakal-nakal, jangan sakit lagi.

Jika di jemput, perlukah dipenuhi :) Sekurang-kurangnya singgah pun jadi. Macam-macam terjadi, seperti segalanya dipermudahkan. Tetapi masih ada satu perkara yang perlukan kepastian. Jangan ada yang bersedih lagi.

Yakin akan janjiNya :)

Siapakah aku? Insan yang suka menyakat orang :)

3 Buah fikiran:

noormiey said...

lama tak singgah sini...(^__^)

asliani ahmad said...

aslkm amal....

erk,ingatkan amal yg btunang...lalalalalalala...

kalo amal,pe salahnya. :)

AAZar @ Fikraa 'Abdullah said...

Noormiey: Singgah-singgah la ye :) Moga bermanfaat, InsyaAllah.

Yani: amal bertunang? InsyaAllah akan datang..mmg xsalah pun :D betul3..hehe

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates