Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday, November 20, 2010

Y 355 : Aidiladha Sibu




Hari ini genap 3 tahun ayahanda tersayang kembali kepada Penciptanya. Pelbagai kisah ditempuhi demi melengkapkan kisah hidup ini. Moga niat-niat ini sentiasa diperbaharui, keranaNya hidup ini dijalani, keranaNya kelak kembalinya kita semua.

Al-Fatihah buat dia..

Dia banyak mengajarku. Ketika talkin dibacakan dahulu, aku teringat pertama kali dia mengajarku membaca Al-Quran. Tiga Qul..Seringkali dimarahi sebab bacaannya tidak betul :) Menangis kena marah.

"Babah garang, nak mengaji dengan mama."

Dahulu aku tidak memahami apa itu kasih sayang. Marah juga kasih sayang wahai anakku, kasih sayang ayah kepada anaknya. Kena marah juga mendidik diri jadi kuat :) Sekarang baru benar-benar faham kenapa dahulu kena marah. Dahulu tidak pernah kena rotan sebab dahulu budak baik, abang kena rotan, kena kejar pusing-pusing meja makan :) Bukan sebab dia tidak baik tetapi sebab dia nakal :D

Dia pendiam. Aku juga pendiam. Betulkah?
Dia hebat. Aku nak jadi macam dia :)

Itu kisah dahulu. Dia tiada lagi, tetapi sentiasa dekat di hati. Ya, yang pergi tidak akan pernah kembali. Kerana destinasi yang dituju itu lebih baik daripada dunia ini, InsyaAllah. Rindu dia, siapa tidak rindu bila berjauhan.

InsyaAllah akan disusuli dengan penulisan hal lain. Suka tulis-tulis tetapi bukan untuk sia-sia. Maka, hargai setiap masa kerana masa yang pergi tidak akan muncul lagi.

Waallahua'lam.

Ini kenangan beraya di Sibu tiga hari lepas. Inilah KAMI.



Terima kasih kepada sahabat kepada sahabat kami yang menjemput kami makan-makan di rumah. Suka pemandangan dari rumah sabahat kepada sahabat kami tu.

Makanan? Alhamdulillah, sedap. Lebih-lebih lagi pulut kuning tu.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates