Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Friday, November 5, 2010

Y 352: Lekat-Lekat 2



Alhamdulillah, kini ku di rumah bahagia bersama dia walaupun dalam hati rasa sedih sayu sangat lihat dia :) Terus tersenyum demi dia.

InsyaAllah banyak sangat perkara yang ingin dikongsikan tetapi untuk entry kali ini ingin lekat-lekat lagi. Biar jadi kenangan masa tua, jika sempat ke tua. Biar jadi kenangan setelah berumahtangga, jika sempat di melaluinya. Semuanya dengan izin Allah, tiada siapa yang mampu menandingi, menghalang kuasaNya.

InsyaAllah esok hari akan pergi mentadabburi alam ciptaan Allah. Jangan kita lupa ayat-ayat cinta Allah juga. Jangan hanya leka dengan ayat-ayat cinta manusia yang sering memperdayakan, yang belum tentu akan penghujungnya.

Mahu catat kata seorang sahabat di sini, "Alangkah indahnya dapat duduk di tepi pantai baca surat cinta Dia." Pasti masa itu menitis kekaca dari mata yang layu, begitu kerdilnya kita sebagai hambaNya, lemahnya.


Tak sabar tunggu esok :)

Tetapi bukan ke tepi pantai tetapi ke atas bukit.
InsyaAllah nanti mahu lekat-lekat saat itu.


InsyaAllah esok akan jalan-jalan dengan mereka. Abang Aizat dan Kak Mira tidak berkesempatan untuk turut serta atas halangan yang tidak dapat dielakkan. Kami sentiasa ingat kamu! Laksa satu! Ais krim satu!



Aku sayang mereka-mereka keranaNya. Jika sedih, menangis mereka, maka menangis juga hati ini. Ya, tangisanku tidak akan aku tunjukkan di hadapan mereka. Kerana mungkin senyumanku akan memberi kekuatan pada mereka. Jika mereka gembira, aku juga orang yang tersangat-sangat bahagia.

:)

Bahagiakanlah mereka-mereka kerana mereka hadiah kurniaan Allah.
Bukan hanya teman dikala sunyi sepi, tatkala teman tiada di sisi.

Hargai selagi masih mampu, kerana andai esok bukan milik kita, bukan setakat tidak mampu, bahkan kita bukan lagi penghuni bumi ini. Terpisahlah ruh daripada jasad, maka segala amalan akan menjalankan penyaksian.

Sayangilah sebelum nikmat itu Dia tarik buat selama-lamanya. Kerana sesungguhnya hidup dan mati kita adalah keranaNya. InsyaAllah.

Waallahua'lam.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates