Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday, June 28, 2009

Indah Kenalan~

Assalamualaikum.

Hari ini 28 Jun 2009, hari kedua bagi pendaftaran pelajar baru UNIMAS. Tidak sabar rasanya nak bertemu dengan adik-adik ni. Al-maklumlah, anak tunggal dalam keluarga (Hehe, kesian abang-abang, mesti rasa terpinggir) Saya anak tunggal! =) Actually, adik beradik ada tiga tetapi lahirnya diri ini ditakdirkan menjadi anak tunggal perempuan dalam keluarga. Manja? Sama sekali tidak!

Hari ini kami ada rehlah di Waterfall Matang. Tempatnya menarik, dapat rapatkan ukhwah sesama kami, tapi adegan terjun-terjun dijauhkan sama sekali. Seramai 15 orang sertai rehlah ni. Nak cerita tentang ni, kena buat dalam satu entry. InsyaALLAH malam ni amal teruskan menaip lagi.

Ukhwah itu manis jika benar-benar kita hargai dan ikhlas menghadapinya. Sahabat yang baik tidak semestinya berada sentiasa dekat dengan kita tetapi dapat mengingatkan kita kepada Yang Maha Esa, susah senang bersama. Sahabat yang baik hanya datang sekali, bak kata seorang teman disini. Mungkin ada betulnya. Setuju!

Amal ada seorang sahabat baik, kami sekolah bersama sejak di sekolah menengah. Pada mulanya amal menganggap dia sangat garang dan tegas. Tetapi bila lama menjadi kenalan, tidak seperti yang disangka. Selama lima tahun kami berjuang bersama-sama dibangku sekolah. Tamat tingkatan 5, kami mengikut haluan masing-masing. Sekarang dia sedang menuntut di Kolej Universiti Islam Selangor dalam bidang Tarbiyyah Islamiyyah, tahun ketiga. Tahun akhirnya, maaf haliza, masa graduation nanti amal tak dapat datang. Balik dari Sarawak mesti jumpa dia, sanggup merentas lautan, bak kata amal =)


Engkau sahabat, engkau teman..

Lupa nak perkenalkan, namanya Norhaliza binti Muaidi. Wah! terkenallah haliza lepas ni. Ada lagi 2 sahabat baik yang tidak diceritakan disini. Low profile lebih baik kan. Hee..Hari tu semasa cuti 2minggu sempat singgah, ziarah KUIS, jumpa haliza dan majidah.

Semoga ukhwah kekal berpanjangan ke nafas terakhir. InsyaALLAH blog ni ada pewarisnya, jika ditakdirkan amal pergi berjumpa yang Maha Mencipta, harap haliza dapat teruskan blog ni. Boleh kan haliza? Nanti amal bagi password. So, pelawat setia blog ni, teruskan kesetiaan anda. Ada ke? Hehe..

Sekian dulu. Jam 1512 petang. Hargai sahabat anda. HARGAI ORANG SEKELILING ANDA! Wallahu'alam.

3 Buah fikiran:

Anonymous said...

indah ukuwah kerana Allah :p
betul tu Amal, sebaik2 kwn ialah sorg yg sentiasa mengingatkn kita pada Allah dan elakkan kita drp lalai..ukuwah fillah abadan abada!!
lalala

(k Fatin)

AMAL ATHIRAH ZARZILAH said...

Indah Ukhwah kerana ALLAH..
Semoga ukhwah kita berpanjangan =)
Sayang kak fatin..sayang spongebob jugak..hehe
Sahabat yang baik, apabila memandangnya menyebabkan kita ingat akan ALLAH, tenang hati..
uhibbuki fillah wa lillah!!

moomoo said...

tgh tggu bila amal nk wat entry for matang waterfall..hihi

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates