Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday, April 11, 2010

2 Tahun (Part 2)

Assalamualaikum,

2 tahun versi kedua. Kelak ku akan merindui saat ini, di mana lagi dapat merasai suasana seperti ini. 2 tahun mungkin sudah cukup bagiku mengenali Sarawak, cukupkah? Seperti tidak, teruskan belajar!

:)

Setiap minggu ada PBL, kuliah, praktikal.
Setiap minggu ada usrah.
Setiap minggu ada kuliah fiqh. [kadangkala miss kelas]

Setiap minggu..setiap detik itu dilalui dengan penuh debaran.


Menjadi ahli dalam Jawatankuasa Perwakilan Kolej Perubatan ini banyak mengajar diri supaya lebih bertanggungjawab dan mendidik diri supaya ebih bijak dalam pembahagian masa. Ya! diakui kadangkala rebah dek amanah tetapi itu amanah Tuhanku, jikalau rebah, bangkit semula. Dia seringkali memudahkan, walhamdulillah. Kemudahan itu hanya datang daripadaNya.

Subhanallah walhamdulillah wallahuakbar!

Usrah setiap Jumaat. Kelak ku akan merindui saat ini :)


PBL Group 6 : Congratulations!



Ku kelak akan merindui pemandangan kampung ini :)





Sejenak bersama adik-adik dari Rumah Anak Yatim Laila Taib 2008




Kampung Budaya Sarawak 2010



MCColl at Lundu Resort 2009

Cukup-cukup. Sudah banyak sangat gambar :)

Kesimpulannya..

Walaupun di mana kita berada,
Walaupun di mana kita dicampakkan,
Walaupun sejauh mana sekalipun,

Ingatlah bahawa kita berpijak di bumi milik Tuhan,

Tidak kira samada kita bakal doktor pakar,
bakal consultant engineer ,
bakal guru bertauliah,
bakal ahli politik ternama,

Kita adalah Hamba,
Khalifah bumi.


11/4/2010 Perjuangan tiada titik noktahnya!

Bila aku ingat dia, aku sedih..
Bila aku ingat dia, aku terharu..
Bila aku ingat dia, aku terfikir 'apa yang aku lakukan ni'

Aku berazam, berkorban segalanya demi dia.
Menjadi ummat dia yang terbaik.
Menjadi hamba terbaik bagi Tuhan dia.

Dia Muhammad, pesuruh Allah.
Kekasih Allah.

:)

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates