Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Tuesday, February 9, 2010

Bertunang

Assalamualaikum,

Setelah lama aku menanti, akhirnya tibalah masanya..Hari meniti hari, dilalui dengan rasa seinfiniti kesyukuran kepada Ilahi dengan rahmat dan kasih sayang-Nya. Selawat dan salam kepada Junjungan Mulia, Nabi Muhammad S.A.W :)

Hari yang dinanti telah tiba, seawal pagi lagi keluarga pihak lelaki telah berangkat ke Kuala Terengganu.

Aku di sini mendoakan mereka selamat sampai. Semoga hari ini berjalan sepertimana yang telah dirancang. Ya! kita hanya layak merancang tetapi segala-Nya sudah ada dalam genggaman-Nya.

Kepada jari manis siapakah cincin ini akan disarungkan?

Hijau sudah, warna cream pun sudah. Biru bila lagi? :) Mesti ada yang menyangka penulis blog ini yang bertunang kan. Insya-Allah penulis blog 3-4 tahun lagi. 30/1/2010 adalah tarikh pertunangan abang sulung a.k.a abang A :) SELAMAT BERTUNANG!

Amal tidak dapat pulang kerana keadaan yang ada keutamaan lain di Sarawak ini. Mama kata, "takpelah Amal, masa abang bernikah nanti Amal balik." Itu sudah semestinya, Insya-Allah. Sudah dua minggu Amal tunggu gambar ini di upload di FB tetapi baru hari ini dapat :)




Mak Usu, Mama, Kak Noni (tunang abang a) bersama keluarga Kak Noni


ooo..baju baru :P

Insya-Allah, pada 12/6/2010 ini mereka akan bernikah dan 3/7/2010 pula bagi pernikahan abang yang kedua, abang Ejat :) Insya-Allah 10/7/2010 akan diadakan walimatulurus serentak. Insya-Allah, SEMOGA SEMUA BERJALAN LANCAR..amin.

10/2/2010 Tanggungjawab itu melebihi masa yang ada tetapi tanggungjawab yang diamanahkan itu bertepatan dengan kemampuan kita. Usah gelisah, lalui hidup dengan panduan dari-Nya.

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates