Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Thursday, February 19, 2009

Indahnya C.I.P.T.A.A.N - NYA

Assalamualaikum

Subhanallah..Maha suci ALLAH, Pentadbir sekalian alam..Penakluk langit dan bumi yang mutlak. Siapa kita? Hanya hambaNya, khalifah dimuka bumi yang menyeru kebaikan dan mencegah kemungkaran, insya-ALLAH. Alhamdulillah, baru-baru ini program pertukaran pelajar UNIMAS-USM berlangsung dengan jayanya selama seminggu. Walaupun x terlibat dalam program ni, cuma AJK di UNIMAS sahaja tapi alhamdulillah dalam mengeratkan ukhwah dgn kakak-kakak dari USM..best! Walaupun sik dapat masuk USM, dapat berkenalan dengan kakak-kakak USM pun dah kira bertuah =) (act, x apply USM..mmg saja apply UNIMAS as 1st choice) Rezeki ada dimana-mana. Bukantempat yang mengubah kita tetapi kita yang mengubah keadaan tempat berkenaan. Insya-ALLAH. Antara aktiviti2 yang turut terlibat :


  • Majlis Pembukaan dan Perasmian Program Pertukaran Pelajar
  • Rehlah di Pantai Puteri (berdekatan dgn Santubong)

  • Melawat Cultural Village

  • Slot Kerohanian Bersama Pelajar USM - MAIN

  • Majlis Penutupan Program Pertukaran Pelajar


Subhanallah..Maha Suci ALLAH

Act, banyak lagi aktiviti lain tapi xdapat sertai..jadual pack minggu ni. Lagi seminggu lebih nak EOB..Exam!! Insya-ALLAH..persediaan in progressing =) Doakan kmek, mmg letih tapi apakan daya..Layakkah kita mengeluh keletihan sedangkan saudara se-ISLAM kita di Palestin dan tempat-tempat lain dizalimi dan ditindas. Bagaimana dengan keletihan mereka?? Letih kita hanya sedikit cuma. ALLAH sahajalah tempat pergantungan.


Indahnya BUMI ciptaanNYA..alangkah indahnya syurga yang menanti di akhirat sana. Tidak terjangkau pemikiran utk menggambarkannya, waallahua'lam. Ni gambar suasana di pantai puteri..tempat persinggahan bersama pelajar USM tempoh hari. Pemandangan...Subhanallah, Maha Suci ALLAH..Kalian boleh tgk sendiri.

Exam dah dekat ni..Lagi seminggu je tapi sempat lagi menulis (study..study) Mayam, maaf lama x update blog ni..Idea, cerita banyak cuma x sempat nk coretkan dekat cni..Insya-ALLAH amal akan aktif menulis semula..Doakan kejayaan bersama k. Semoga berjaya semua! Biarkan dunia hanya di genggaman, jangan sesekali biarkan akhirat hilang dari pendangan. Renung2kan.

"APABILA DIKEJAR BINATANG BUAS, MAKA LARILAH KITA. TETAPI, SEMAKIN KITA MENGEJAR (TAQARRUB-MENDEKATKAN DIRI) ALLAH, SEMAKIN ALLAH DEKAT KEPADA KITA"

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates