Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday, January 19, 2008

Impr0v3 and pr0v3 it!!~

Assalamualaikum sahabi wa sahabiah..

Sihat?? hu3..h0pe semua sihat wal 'afiat dan senantiasa di awah lingkungan rahmah ALLAH. Iman sihat? Ingatlah iman manusia itu sentiasa turun naik.. kerana kita hanya 'MANUSIA' bukan rasul, bukan malaikat..So, harap sama2 kita ingat mengingati antara satu sama lain.

Sudah hampir sebulan arwah meninggalkan amal..Sedih kadangkala menerpa, namun masih mampu bertahan. Babah..penyokongku NO1 dirumah, kawan gurau senda..namun tiada lagi kini..an perlu jadi lebih matang. Semua orang akan mengalaminya..KEMATIAN, bukan untuk ditakuti tapi sepatutnya dirindui..kerana disana hidup yang abadi, hakiki..Mungkin mnjadikan kita gusar adalah BEKALAN.. Betul kan?

Sahabat, masih belum terlambat. An pun masih dalam 'proses baikpulih' diri..An pun dahulunya jahil..Siapa yang baru kenal an hari ini, tdk akan terfikir siapa an dahulu. Sesungguhnya pengalaman yang perit itu adalah satu PENGAJARAN yang penuh bermakna. Maka, janganlah selalu mengadu domba pada manusia sebaliknya adukanlah segala kegusaran hati padaNYA.

Jika fikir dugaan/ujian yang kita hadapi itu perit, pahit..maka ingatlah, DUNIA INI MEMANG PAHIT KERANA SYURGA ITU MANIS..InsyaALLAH hatimu akan tenang wahai sahabat~


Allah tidak memberati seseorang melainkan apa Yang terdaya olehnya. ia mendapat pahala kebaikan Yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan Yang diusahakannya. (Mereka berdoa Dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau mengirakan Kami salah jika Kami lupa atau Kami tersalah. Wahai Tuhan Kami ! janganlah Engkau bebankan kepada Kami bebanan Yang berat sebagaimana Yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang Yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau pikulkan kepada Kami apa Yang Kami tidak terdaya memikulnya. dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah Kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum Yang kafir".
[surah al-Baqarah: 286]



Cuti Sem bermula!! Duk umah ni..makin terasa sedihnya..hu3. But it's ok..study3..he3 tp leh ke..sure u can! chayo`2..hihi =)

Wallahua'alam~

0 Buah fikiran:

 

IMPIAN

Tulisan ini [8:53] menyedarkan diri ini bahawa nasib itu kita tentukan atas aturan Allah, tidak harus leka dengan dunia.

Tulisan ini [17:72] membuka mata diri ini untuk melihat dunia dari kacamata Islam yang syumul.

Tulisan ini [35:5] meletakkan diri dalam zon berjaga-jaga dengan dunia agar tidak mudah terpedaya.

Tulisan ini [95:4] tidak akan sia-siakan ciptaanNya yang sebaik-baik kejadian, maka berbaktilah.

Dengan izin Pemilik jiwa,
Mencapai kemucak cinta Ilahi ke syurga hakiki.
Melengkapi sebahagian iman ini. Insya Allah.

Bergelar doktor Islami menuju rahmah nur jannah. InsyaAllah.

AZ-ZIARAH

Blog Archive

 
Blogger Templates